Sirius Innebandy flyttar SSL-matcherna till IFU arena kommande säsong

Sirius innebandy har beslutat att herrlagets SSL-matcher kommer att spelas i den nya arenan, hittills kallad IFU arena, kommande säsong. Arenan uppförs just nu och kommer inrymma 5 innebandyplaner. Huvudplanen kommer ha en kapacitet på ca 2 800 åskådare.

”För oss blir detta den bästa helhetslösningen, både sportsligt och organisatoriskt”, säger Peter Tornberg, ordförande i Sirius Innebandy och fortsätter ”Vi kommer direkt efter slutbesiktningen av arenan i slutet av maj flytta vårt kansli till arenan för att finnas på plats där mycket av vår verksamhet bedrivs- både för ungdomar och seniorer. Samtidigt skapar det en närhet till Upplands Innebandyförbund och övriga förbund och föreningar som kommer att flytta till arenan”.

Friidrotts- och innebandyarenan ligger på Gränby sportfält i anslutning till Relitahallen. IFU Arena, ett bolag bildat av Uppsala Innebandyallians och Uppsala IF friidrott kommer att driva arenan. Uppsala Innebandyallians är en sammanslutning av 16 innebandyföreningar.

”Vi kommer få en fantastisk arena för innebandy som saknar motstycke i Sverige. Atmosfären och utformningen kommer att öka upplevelsen av att titta på innebandy och kommer bidra till att lyfta intresset för sporten” säger Otto Simonsson, Klubbchef i Sirius Innebandy. ”Det skapas också helt nya kommersiella förutsättningar i den nya arenan som är positivt för både förening och sponsorer. Vi har redan beslutat att samla våra sommarläger i arenan och tittar nu på ytterligare arrangemang” avslutar Otto.

”Vi är mycket glada för att Sirius som första elitförening på herrsidan valt att skriva avtal om att förlägga sina elitarrangemang hos oss” säger Tomas Grönberg VD vid IFU arena. ”Jag ser fram emot ett långsiktigt samarbete där vi gemensamt lyfter intresset och upplevelsen av att titta på Innebandy i en modern arena”

Otto Simonsson

Klubbchef