Sirius Innebandy förlänger med Mattias Jansson

Sirius Innebandy är med närmare 700 aktiva utövare en av Upplands största innebandyföreningar med en tillväxt på ca 20 % jämfört med föregående år. Ett uttalat mål för föreningens är att bygga SSL-truppen med spelare från Uppland- och helst från egna led.

Inför säsongen gavs Mattias Jansson, just fyllda 17 år, ett träningskontrakt i SSL-miljön. ”Detta är en föreningens strategier för att förbereda talanger för en framtid som SSL-spelare” sa då Nicklas Stuxgren, Sportchef.

Initialt var tanken att Mattias skulle träna med SSL-laget men ha sin matchmiljö i Juniorallsvenskan och H3. Mattias har under inledningen av säsongen spelat flera av lagets matcher och där visat att han redan nu är med och konkurrerar om speltid i SSL, där han också som seriens yngsta spelare också blivit SSLs yngsta målskytt.

”Att Mattias har en stor talang var jag medveten om. Jag är dock överraskad över hans stora spelmognad, hur snabbt han förvaltat det förtroende han fått och de omedelbara steg i sin utveckling som han visat” säger David Ahlmark, Huvudtränare för SSL-laget. ”Speciellt imponerande är besluten på banan som ofta är bättre än spelare med betydligt mer rutin från SSL- spel” avslutar David.

Som ett resultat av Mattias snabba utveckling fick han ett SSL-kontrakt redan i inledningen av säsongen. Sirius och Mattias väljer nu att teckna ett avtal på fyra år som sträcker sig till säsongen 2018/19.

”Känns riktigt bra, tycker jag kommer in i det mer och mer ju längre tiden går. Framtiden är ljus i Sirius och jag känner att det är helt klart det bästa alternativet för mig." säger Mattias om förlängningen.

”Detta är ett bevis på det potential vi ser i Mattias och den framtid vi vill ge honom i Sirius. Jag är glad att Mattias vill fortsätta att utvecklas hos oss.” avslutar Nicklas Stuxgren, Sportchef.

Nicklas Stuxgren                                                                      David Ahlmark

Sportchef                                                                                    Huvudtränare

0705-70 51 53                                                                           0709-67 89 84