Johan Elving klar för Sirius Innebandy
Johan Elving har nu gjort klart för spel i Uppsala och Sirius. Johan kommer närmast från Hudik/Björkberg i allsvenskan där han under senaste säsongen gjorde 61 poäng på 22 matcher. I slutet av säsongen skrevs även en dubbellicens som möjliggjorde spel med Falun.

”Johan är en spelare som jag vet att flera föreningar haft ögonen på” säger Nicklas Stuxgren. ”Att Johan väljer Sirius framför dessa föreningar visar att spelare med stor utvecklingspotential vill vara med på den resa vi har framför oss. Hos oss får de vara del av en professionell organisation och får möjlighet att utvecklas genom ansvar och speltid i SSL. I Johan får vi en spelare med fantastisk attityd, en lagspelare som alltid ger 100%” avslutar Nicklas.

”Det här känns kanonbra” säger Johan och fortsätter ”I kontakten med Sirius kändes det rätt när det kommer till min roll och den väg jag vill gå med min innebandy. Nu känns det jättebra. Min egenträning som jag redan påbörjat blir nu ännu enklare. Jag är riktigt motiverad att träffa laget och förbereda mig för kommande säsong med Sirius”

Avtalet är skrivet på 2 år.

”Jag är väldigt glad att Johan valt att spela för Sirius. Han är på sätt och vis stereotypen På vad vi letar efter i nyförvärv. Johan är en ung lovande målinriktad målfarlig tvåvägsspelare som redan visat att han håller en hög nivå i allsvenskan.” säger Niklas Johansson, huvudtränare i Sirius

Nicklas Stuxgren Niklas Johansson
Sportchef         Huvudtränare
0705- 70 51 53 0708-69 70 79

Sirius Innebandy är som fristående klubb under IK Sirius en del av Upplands mest anrika och framgångsrika förening. Sirius Innebandy har verkat i Sirius fr.o.m 1999 men varit med i seriespel i Uppland alltsedan starten 1987, då som Teknikums IF. Herrlaget spelar säsongen 2016/2017 i Svenska Superligan - Sveriges högsta serie i innebandy.